Sesiunea de admitere 2021-2022
- Cetățenii internaționali din țările UE, SEE și CE au dreptul de a aplica în aceleași condiții, în ceea ce privește procesul de admitere și taxele de studiu, ca și cetățenii români,dacă obțin certificatul de recunoastere a studiilor din partea Ministerului Educației.
- În cazul programelor de studii ale Univeristății Ovidius din Constanța cu predare în limba engleză, cetățenii din state membre UE, SEE și CE au posibilitatea de a aplica pe locurile tip Cont Propriu Valutar (cu taxă în Euro), dacă nu aleg să beneficieze de aceleași drepturi ca și cetățenii români, în ceea ce privește procesul de admitere.
Întrucât atestatul de recunoaștere a diplomelor de studiu este obligatoriu, procesul de admitere constă în mai multe etape:
- Candidații vor încărca documentele solicitate, în format pdf sau jpeg, așa cum se menționează în lista documentelor necesare de mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/), la secțiunea studenți străini.
- Personalul Departamentului pentru Studenți Străini va verifica componența dosarelor de candidatură și le va valida pe cele complete. Candidații ale căror dosare sunt incomplete vor primi un mesaj de orientare menit să-i ajute să-și completeze dosarele.
- Dosarele validate ale candidaților posesori de Atestate de recunoaștere a studiilor vor fi trimise comisiei de admitere a fiecărei facultăți, de către Departamentul pentru Studenții Străini.
- Pentru candidații fără Atestat de Recunoaștere a Studiilor, DSS transmite Ministerului Educației din România (CNRED) lista candidaților și dosarele acestora în vederea eliberării Atestatului de recunoaștere a studiilor.
- Comisia de admitere va evalua performanțele academice și realizările fiecărui candidat căruia i s-a acordat Atestatul de recunoaștere a studiilor și va emite lista cu ierarhizarea candidaților în ordinea descrescătoare a punctajului, în funcție de performanțele academice și realizări.
- Lista candidaților admiși este afișată în conformitate cu calendarul de admitere a fiecărei facultăți.
*** Candidații vor verifica periodic site-ul universității sau vor contacta Departamentul pentru Studenți Străini la următoarele adrese de e-mail: admissions@univ-ovidius.ro sau student.services@univ-ovidius.ro pentru a obține informații cu privire la eliberarea Atestatului de recunoaștere a studiilor.
*** Candidații care au fost admiși și se află deja în posesia atestatului de recunoaștere a studiilor emis de către Ministerul Educației din România se vor înmatricula la facultățile de interes conform calendarului de admitere pentru fiecare facultate.
Universitatea nu își asumă responsabilitatea în cazul în care Atestatul de recunoaștere a studiilor nu este primit în termenul prevăzut pentru înscriere la concurs.
- Cetățenii internaționali din state terțe UE au nevoie de o Scrisoare de acceptare la studii emisă de către Ministerul Educației din România.
Cetățenii internaționali din state terțe UE, au nevoie de Scrisoarea de acceptare la studii, procesul de admitere constând în mai multe etape, după cum urmează:
- Candidații vor încărca documentele solicitate, în format pdf sau jpeg, așa cum se menționează în lista documentelor necesare de mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/), la secțiunea studenți străini.
- Personalul Departamentului pentru Studenți Străini va verifica componența dosarelor de candidatură și le va valida pe cele complete. Candidații ale căror dosare sunt incomplete vor primi un mesaj de orientare menit să-i ajute să-și completeze dosarele.
- Dosarele validate vor fi preluate de comisia de admitere a fiecărei facultăți.
- Comisia de admitere va evalua performanțele academice ale fiecărui candidat și va emite lista candidaților eligibili.
- Vor fi afișate liste provizorii ale candidaților eligibili, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.
- Lista candidaților eligibili și dosarele acestora vor fi transmise de către Departamentul pentru Studenți Străini departamentelor competente din cadrul Ministerului Educației din România (DGRIAE) pentru eliberarea Scrisorii de Acceptare.
- Lista candidaților admiși (cărora li s-a acordat Scrisoarea de acceptare la studii) este afișată în conformitate cu calendarul de admitere al fiecărei facultăți.
*** Candidații vor verifica periodic site-ul universității sau vor contacta Departamentul pentru Studenți Străini la următoarele adrese de e-mail: admissions@univ-ovidius.ro sau student.services@univ-ovidius.ro pentru a obține informații cu privire la eliberarea scrisorilor de acceptare.
*** Candidații care au primit scrisoarea de acceptare emisă de către Ministerul Educației din România se vor înmatricula la facultățile de interes conform calendarului de admitere pentru fiecare facultate.
Candidații din țări terțe UE
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii necesari pentru admitere
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule!).
Pentru a aplica la studii de licență, candidații trebuie să încarce documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat sau echivalentă ori, pentru promoția 2021, a adeverinţei de bacalaureat în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de bacalaureat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Certificat de competență lingvistică pentru limba engleză eliberat de UOC, obținut după susținerea și promovarea probei de competență lingvistică on-line, organizată de UOC, nivel minim B1 (pentru specializările cu predare în limba engleză). Sunt exceptate de la testul de competență lingvistică persoanele care provin din țări unde limba oficială a statului este limba străină de circulație internațională în care se va studia programul de studii pentru care candidează și care dovedesc cu documente școlare că au urmat cursurile în acea limbă.
- Diploma de absolvire a anului pregătitor de limba română sau certificat de competență lingvistică emis de către instituțiile abilitate de Ministerul Educației, nivel acceptat minim B1 (pentru specializările cu predare în limba română). Prin excepție, pentru elevii care au urmat studiile într-o limbă de circulație internațională sau într-o limbă a minorităților naționale, certificarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română se face cu diploma de bacalaureat
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului și de înscriere (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar și înscriere pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
După ce scrisoarea de acceptare este emisă de Ministerul Educației din România, candidații trebuie să urmeze pașii finali pentru înmatriculare în cadrul universității „Ovidius” din Constanța.
- Dupa ce listele cu candidații admiși sunt postate pe website, candidații trebuie să se înmatriculeze conform calendarului de admitere stabilit de UOC, până cel târziu la sfârșitul semestrului întâi al anului universitar pentru care s-a emis aprobarea și în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu recuperarea activităților didactice impuse de planul de învățământ;
- Înmatricularea se realizează la secretariatele facultăților sau on-line, conform deciziei fiecărei facultăți, cu achitarea taxei de școlarizare, conform prevederilor contractului de studii;
- Taxele de școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși în contul bancar de mai jos;
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (taxa de școlarizare pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
- Ulterior înmatriculării, veți primi o adeverință emisă de către facultatea de interes, care confirmă faptul că sunteți candidat admis în anul I de studii în cadrul Universității „Ovidius” și că ați achitat taxa de școlarizare;
- Începând cu data de 01 octombrie, veți primi o adeverință emisă de la facultatea de interes, care să confirme că sunteți student înmatriculat în anul I în cadrul Universității „Ovidius”;
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul facultății de interes la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- Contractul de școlarizare va fi semnat conform Metodologiei proprii de admitere a facultății de interes;
- Până la eliminarea restricțiilor impuse de contextul pandemic, înmatricularea candidaților se poate face și on-line. În acest caz, candidații admiși și înmatriculați, au obligația depunerii documentelor în original, conform Metodologiilor proprii de admitere ale facultăților;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile.
Candidații din țările UE, SEE și CE:
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii care trebuie urmați
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule!).
Pentru a aplica la studii de licență, candidații trebuie să încarce documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat sau echivalentă ori, pentru promoția 2021, a adeverinţei de bacalaureat în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de bacalaureat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Certificat de competență lingvistică pentru limba engleză eliberat de UOC, obținut după susținerea și promovarea probei de competență lingvistică on-line, organizată de UOC, nivel minim B1 (pentru specializările cu predare în limba engleză). Sunt exceptate de la testul de competență lingvistică persoanele care provin din țări unde limba oficială a statului este limba străină de circulație internațională în care se va studia programul de studii pentru care candidează și care dovedesc cu documente școlare că au urmat cursurile în acea limbă.
- Diploma de absolvire a anului pregătitor de limba română sau certificat de competență lingvistică emis de către instituțiile abilitate de Ministerul Educației, nivel acceptat minim B1 (pentru specializările cu predare în limba română). Prin excepție, pentru elevii care au urmat studiile într-o limbă de circulație internațională sau într-o limbă a minorităților naționale, certificarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română se face cu diploma de bacalaureat
- Cerere pentru recunoașterea studiilor pentru cetățenii europeni în vederea înscrierii la studii de licență, completată și semnată
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului și de înscriere pentru candidații pe loc CPV / procesare a dosarului pentru cetățenii care candidează în aceleași condiții ca și cetățenii români (taxa va fi plătită la banca BCR, iar factura va fi scanată și trimisă pe adresa de e-mail destinată admiterii.)
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (taxa de procesare a dosarului și taxa de înscriere / taxa de procesare a dosarului pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea din ___________)
- Dovada achitării taxei de evaluare pentru Ministerul Educației de 100 de lei pentru cetățenii din state membre UE, SEE, CE
Taxele se pot achita în lei la casieria CNRED (program de luni până joi, între orele 9:00-12:00, 13:00-15:00) sau prin Ordin de plată / Mandat Poştal / Virament bancar în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti – ATCPMB
Cod IBAN: RO86TREZ70020E330500XXXX
Cod SWIFT: TREZROBU
Cod BIC: TREZ
Din străinătate, taxele se pot achita şi în Euro, prin Ordin de plată / Virament bancar, în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Banca Comercială Română – BCR, sucursala Sala Palatului
Cod IBAN: RO35RNCB0080005630300077
Cod SWIFT: RNCBROBU
Cod BIC: RNCB
Taxele în euro se calculează la cursul de schimb leu – euro afişat de Banca Naţională a României din ziua în care se face viramentul bancar.
Important: Pe ordinul de plată sau pe mandatul poştal emis trebuie să fie scris codul IBAN al beneficiarului, numele titularului actului de studii
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
După ce atestatul de recunoaștere a studiilor este emis de Ministerul Educației din România, candidații trebuie să urmeze pașii finali pentru înmatriculare în cadrul universității „Ovidius” din Constanța.
- După ce listele cu candidații admiși sunt postate pe website, candidații trebuie să se înmatriculeze conform calendarului de admitere stabilit de UOC
- Înmatricularea se realizează la secretariatele facultăților sau on-line, conform deciziei fiecărei facultăți, cu achitarea taxei de școlarizare, conform prevederilor contractului de studii;
- Taxele de școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși în contul bancar de mai jos;
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (taxa de școlarizare pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
- Ulterior, veți primi o adeverință emisă de către facultatea de interes, care confirmă faptul că sunteți candidat admis în anul I de studii în cadrul Universității „Ovidius” și că ați achitat taxa de școlarizare;
- Începând cu data de 01 octombrie, veți primi o adeverință emisă de la facultatea de interes, care să confirme că sunteți student înmatriculat în anul I în cadrul Universității „Ovidius”;
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul facultății de interes la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- Contractul de școlarizare va fi semnat conform Metodologiei proprii de admitere a facultății de interes;
- Până la eliminarea restricțiilor impuse de contextul pandemic, înmatricularea candidaților se poate face și on-line. În acest caz, candidații admiși și înmatriculați, au obligația depunerii documentelor în original, conform Metodologiilor proprii de admitere ale facultăților;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile
SITE UOC Română – Cum se aplică la studii de MASTERAT
http://admission.univ-ovidius.ro/v2/how-to-apply/masters-degree/
Sesiunea de admitere 2021-2022
- Cetățenii internaționali din țările UE, SEE și CE au dreptul de a aplica în aceleași condiții, în ceea ce privește procesul de admitere și taxele de studiu, ca și cetățenii români, dacă obțin certificatul de recunoaștere a studiilor din partea Ministerului Educației.
Întrucât atestatul de recunoaștere a diplomelor de studiu este obligatoriu, procesul de admitere constă în mai multe etape:
- Candidații vor încărca documentele solicitate, în format pdf sau jpeg, așa cum se menționează în lista documentelor necesare de mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/), la secțiunea studenți străini.
- Personalul Departamentului pentru Studenți Străini va verifica componența dosarelor de candidatură și le va valida pe cele complete. Candidații ale căror dosare sunt incomplete vor primi un mesaj de orientare menit să-i ajute să-și completeze dosarele.
- Pentru candidații fără Atestat de Recunoaștere a Studiilor, DSS transmite Ministerului Educației din România (CNRED) lista candidaților și dosarele acestora în vederea eliberării Atestatului de recunoaștere a studiilor.
- După emiterea Atestatului de recunoaștere a studiilor, de către Ministerul Educației din România, candidații vor lua legătura cu facultățile de interes în vederea înscrierii la concursul de admitere și participarea la eventualele examene organizate de către facultăți.
Universitatea nu își asumă responsabilitatea în cazul în care Atestatul de recunoaștere a studiilor nu este primit în termenul prevăzut pentru înscriere la concurs.
*** Candidații vor verifica periodic site-ul universității sau vor contacta Departamentul pentru Studenți Străini la următoarele adrese de e-mail: admissions@univ-ovidius.ro sau student.services@univ-ovidius.ro pentru a obține informații cu privire la eliberarea atestatului de recunoaștere a studiilor.
*** Candidații care au fost admiși și se află deja în posesia atestatului de recunoaștere a studiilor emis de către Ministerul Educației din România se vor înmatricula la facultățile de interes conform calendarului de admitere pentru fiecare facultate.
- Cetățenii internaționali din state terțe UE au nevoie de o scrisoare de acceptare la studii emisă de către Ministerul Educației din România.
Întrucât cetățenii internaționali din state terțe UE, au nevoie de scrisoarea de acceptare la studii, procesul de admitere constă în mai multe etape, după cum urmează:
- Candidații vor încărca documentele solicitate, în format pdf sau jpeg, așa cum se menționează în lista documentelor necesare de mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/), la secțiunea studenți străini.
- Personalul Departamentului pentru Studenți Străini va verifica componența dosarelor de candidatură și le va valida pe cele complete. Candidații ale căror dosare sunt incomplete vor primi un mesaj de orientare menit să-i ajute să-și completeze dosarele.
- Dosarele validate vor fi preluate de comisia de admitere a fiecărei facultăți.
- Comisia de admitere va evalua performanțele academice ale fiecărui candidat și va emite lista candidaților eligibili.
- Vor fi afișate liste provizorii ale candidaților eligibili, în ordinea descrescătoare a punctajului obținut.
- Lista candidaților eligibili și dosarele acestora vor fi transmise de către Departamentul pentru Studenți Străini departamentelor competente din cadrul Ministerului Educației din România (DGRIAE) pentru eliberarea Scrisorii de Acceptare.
- Lista candidaților admiși (cărora li s-a acordat Scrisoarea de acceptare la studii) este afișată în conformitate cu calendarul de admitere al fiecărei facultăți.
*** Candidații vor verifica periodic site-ul universității sau vor contacta Departamentul pentru Studenți Străini la următoarele adrese de e-mail: admissions@univ-ovidius.ro sau student.services@univ-ovidius.ro pentru a obține informații cu privire la eliberarea scrisorilor de acceptare.
*** Candidații care au fost admiși și au primit scrisoarea de acceptare emisă de către Ministerul Educației din România trebuie să se înscrie la Facultate în conformitate cu calendarul de admitere pentru fiecare facultate.
Candidații din țări terțe UE – MASTERAT
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii necesari pentru admitere
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule!).
Pentru a aplica la studii de masterat, candidații trebuie să încarce trimită documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia și traducerea legalizată în limba română a diplomei de licență ori, pentru promoția 2021, a adeverinței de licență în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de licență supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia și traducerea legalizată în limba română a foilor matricole aferente studiilor de licență
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Diploma de absolvire a anului pregătitor de limba română sau certificat de competență lingvistică emis de către instituțiile abilitate de Ministerul Educației, nivel acceptat minim B1 (pentru specializările cu predare în limba română)
- Certificat de competență lingvistică pentru limba engleză eliberat de UOC, obținut după susținerea și promovarea probei de competență lingvistică on-line, organizată de UOC, nivel minim B1 (pentru specializările cu predare în limba engleză). Sunt exceptate de la testul de competență lingvistică persoanele care provin din țări unde limba oficială a statului este limba străină de circulație internațională în care se va studia programul de studii pentru care candidează și care dovedesc cu documente școlare că au urmat cursurile în acea limbă.
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului și de înscriere (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line)
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar și înscriere pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
După ce scrisoarea de acceptare este emisă de Ministerul Educației din România, candidații trebuie să urmeze pașii finali pentru înmatriculare în cadrul universității „Ovidius” din Constanța.
- Dupa ce listele cu candidații admiși sunt postate pe website, candidații trebuie să se înmatriculeze conform calendarului de admitere stabilit de UOC, până cel târziu la sfârșitul semestrului întâi al anului universitar pentru care s-a emis aprobarea și în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu recuperarea activităților didactice impuse de planul de învățământ;
- Înmatricularea se realizează la secretariatele facultăților sau on-line, conform deciziei fiecărei facultăți, cu achitarea taxei de școlarizare, conform prevederilor contractului de studii;
- Taxele de școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși în contul bancar de mai jos;
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (taxa de școlarizare pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
- Ulterior înmatriculării, veți primi o adeverință emisă de către facultatea de interes, care confirmă faptul că sunteți candidat admis în anul I de studii în cadrul Universității „Ovidius” și că ați achitat taxa de școlarizare;
- Începând cu data de 01 octombrie, veți primi o adeverință emisă de la facultatea de interes, care să confirme că sunteți student înmatriculat în anul I în cadrul Universității „Ovidius”;
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul facultății de interes la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- Contractul de școlarizare va fi semnat conform Metodologiei proprii de admitere a facultății de interes;
- Până la eliminarea restricțiilor impuse de contextul pandemic, înmatricularea candidaților se poate face și on-line. În acest caz, candidații admiși și înmatriculați, au obligația depunerii documentelor în original, conform Metodologiilor proprii de admitere ale facultăților;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile.
Candidații din țările UE, SEE și CE – MASTERAT
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii care trebuie urmați
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule).
Pentru a aplica la studii de masterat, candidații trebuie să încarce documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de licență sau echivalentă ori, pentru promoția 2021, a adeverinţei de licență în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de licență supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de licență
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat sau echivalentă supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Certificat de competență lingvistică pentru limba engleză eliberat de UOC, obținut după susținerea și promovarea probei de competență lingvistică on-line, organizată de UOC, nivel minim B1 (pentru specializările cu predare în limba engleză). Sunt exceptate de la testul de competență lingvistică persoanele care provin din țări unde limba oficială a statului este limba străină de circulație internațională în care se va studia programul de studii pentru care candidează și care dovedesc cu documente școlare că au urmat cursurile în acea limbă.
- Diploma de absolvire a anului pregătitor de limba română sau certificat de competență lingvistică emis de către instituțiile abilitate de Ministerul Educației, nivel acceptat minim B1 (pentru specializările cu predare în limba română). Prin excepție, pentru elevii care au urmat studiile într-o limbă de circulație internațională sau într-o limbă a minorităților naționale, certificarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română se face cu diploma de bacalaureat
- Cerere pentru recunoașterea studiilor pentru cetățenii europeni în vederea înscrierii la studii de masterat/doctorat/DPPD, completată și semnată
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului pentru cetățenii care candidează în aceleași condiții ca și cetățenii români (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
- Dovada achitării taxei de evaluare pentru Ministerul Educației de 100 de lei, pentru cetățenii din state membre UE, SEE, CE
Taxele se pot achita în lei la casieria CNRED (program de luni până joi, între orele 9:00-12:00, 13:00-15:00) sau prin Ordin de plată / Mandat Poştal / Virament bancar în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti – ATCPMB
Cod IBAN: RO86TREZ70020E330500XXXX
Cod SWIFT: TREZROBU
Cod BIC: TREZ
Din străinătate, taxele se pot achita şi în Euro, prin Ordin de plată / Virament bancar, în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Banca Comercială Română – BCR, sucursala Sala Palatului
Cod IBAN: RO35RNCB0080005630300077
Cod SWIFT: RNCBROBU
Cod BIC: RNCB
Taxele în euro se calculează la cursul de schimb leu – euro afişat de Banca Naţională a României din ziua în care se face viramentul bancar.
Important: Pe ordinul de plată sau pe mandatul poştal emis trebuie să fie scris codul IBAN al beneficiarului, numele titularului actului de studii
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
După ce atestatul de recunoaștere a studiilor este emis de Ministerul Educației din România, candidații trebuie să urmeze pașii finali pentru înmatriculare în cadrul universității „Ovidius” din Constanța.
- După ce listele cu candidații admiși sunt postate pe website, candidații trebuie să se înmatriculeze conform calendarului de admitere stabilit de UOC;
- Înmatricularea se realizează la secretariatele facultăților sau on-line, conform deciziei fiecărei facultăți, cu achitarea taxei de școlarizare, conform prevederilor contractului de studii;
- Taxele de școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși;
- Ulterior, veți primi o adeverință emisă de către facultatea de interes, care confirmă faptul că sunteți candidat admis în anul I de studii în cadrul Universității „Ovidius” și că ați achitat taxa de școlarizare;
- Începând cu data de 01 octombrie, veți primi o adeverință emisă de la facultatea de interes, care să confirme că sunteți student înmatriculat în anul I în cadrul Universității „Ovidius”;
- Contractul de școlarizare va fi semnat conform Metodologiei proprii de admitere a facultății de interes;
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul facultății de interes la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- Până la eliminarea restricțiilor impuse de contextul pandemic, înmatricularea candidaților se poate face și on-line. În acest caz, candidații admiși și înmatriculați, au obligația depunerii documentelor în original, conform metodologiei proprii de admitere a fiecărei facultăți;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile
SITE UOC – CUM SE APLICĂ – ANUL PREGĂTITOR DE LIMBA ROMÂNĂ
Sesiunea de admitere 2021-2022
Prezentare:
Facultatea de Litere organizează anul pregătitor în limba română pentru studenții internaționali.
Candidații din țările terțe pot solicita studii universitare sau postuniversitare predate în limba română numai după absolvirea anului pregătitor de limbă română, în baza certificatului care atestă cunoștințele lingvistice ale candidatului.
N.B. După finalizarea anului pregătitor de limbă română, candidații trebuie să depună dosarele pentru a obține o nouă scrisoare de acceptare care va fi emisă de Ministerul Educației pentru programul de licență/masterat sau postuniversitar ales.
Pe parcursul anului pregătitor în limba română, studenții dobândesc cunoștințele necesare ale limbii române, precum și pregătirea specifică a cunoștințelor legate de profilul viitor (anatomie, fizică, chimie, desen etc.) dacă programa este organizată în limba română.
Durata anului pregătitor în limba română pentru studiile universitare de licență este de un an universitar (10 luni)
Profil: uman, psihologic, economie
Profil: științe tehnice, agronomice, matematică, matematică aplicată
Profil: medical
Profil: muzică și arte
Profil: teatru muzică de interpretare
Candidații din țări terțe UE – AN PREGĂTITOR DE LIMBA ROMÂNĂ
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii necesari pentru admitere
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule!).
Candidații care aplică pentru studiile Anului Pregătitor de limba română în vederea accesului la studii de licență trebuie să încarce trimită documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat sau echivalentă ori, pentru promoția 2021, a adeverinţei de bacalaureat în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de bacalaureat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului și de înscriere (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar și înscriere pentru sesiunea de admitere 2021- Facultatea ___________)
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
După ce scrisoarea de acceptare este emisă de Ministerul Educației din România, candidații trebuie să urmeze pașii finali pentru înmatriculare în cadrul universității „Ovidius” din Constanța.
- Dupa ce listele cu candidații admiși sunt postate pe website, candidații trebuie să se înmatriculeze conform calendarului de admitere stabilit de UOC, până cel târziu la sfârșitul semestrului întâi al anului universitar pentru care s-a emis aprobarea și în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu recuperarea activităților didactice impuse de planul de învățământ;
- Înmatricularea se realizează la secretariatul facultății sau on-line, conform deciziei Facultății de Litere, cu achitarea taxei de școlarizare, conform prevederilor contractului de studii;
- Taxele de școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși în contul bancar de mai jos;
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (taxa de școlarizare pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
- Ulterior înmatriculării, veți primi o adeverință emisă de către facultate, care confirmă faptul că sunteți candidat admis în anul I de studii în cadrul Universității „Ovidius” și că ați achitat taxa de școlarizare;
- Începând cu data de 01 octombrie, veți primi o adeverință emisă de la facultate, care să confirme că sunteți student înmatriculat în anul I în cadrul Universității „Ovidius”;
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul facultății la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- Contractul de școlarizare va fi semnat conform Metodologiei proprii de admitere a facultății de interes;
- Până la eliminarea restricțiilor impuse de contextul pandemic, înmatricularea candidaților se poate face și on-line. În acest caz, candidații admiși și înmatriculați, au obligația depunerii documentelor în original, conform Metodologiilor proprii de admitere a facultății;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile.
Candidații din țările UE, SEE și CE – AN PREGĂTITOR DE LIMBA ROMÂNĂ
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii care trebuie urmați
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule!).
Candidații care aplică pentru studiile Anului Pregătitor de limba română în vederea accesului la studii de licență trebuie să încarce trimită documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat sau echivalentă ori, pentru promoția 2021, a adeverinţei de bacalaureat în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de bacalaureat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Cerere pentru recunoașterea studiilor pentru cetățenii europeni în vederea înscrierii la studii de licență, completată și semnată
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului pentru cetățenii care candidează în aceleași condiții ca și cetățenii români (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
- Dovada achitării taxei de evaluare pentru Ministerul Educației de 100 de lei, pentru cetățenii din state membre UE, SEE, CE
Taxele se pot achita în lei la casieria CNRED (program de luni până joi, între orele 9:00-12:00, 13:00-15:00) sau prin Ordin de plată / Mandat Poştal / Virament bancar în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti – ATCPMB
Cod IBAN: RO86TREZ70020E330500XXXX
Cod SWIFT: TREZROBU
Cod BIC: TREZ
Din străinătate, taxele se pot achita şi în Euro, prin Ordin de plată / Virament bancar, în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Banca Comercială Română – BCR, sucursala Sala Palatului
Cod IBAN: RO35RNCB0080005630300077
Cod SWIFT: RNCBROBU
Cod BIC: RNCB
Taxele în euro se calculează la cursul de schimb leu – euro afişat de Banca Naţională a României din ziua în care se face viramentul bancar.
Important: Pe ordinul de plată sau pe mandatul poştal emis trebuie să fie scris codul IBAN al beneficiarului, numele titularului actului de studii
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
După ce atestatul de recunoaștere a studiilor este emis de Ministerul Educației din România, candidații trebuie să urmeze pașii finali pentru înmatriculare în cadrul universității „Ovidius” din Constanța.
- Dupa ce listele cu candidații admiși sunt postate pe website, candidații trebuie să se înmatriculeze conform calendarului de admitere stabilit de UOC, până cel târziu la sfârșitul semestrului întâi al anului universitar pentru care s-a emis aprobarea și în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu recuperarea activităților didactice impuse de planul de învățământ;
- Înmatricularea se realizează la secretariatul facultății sau on-line, conform deciziei Facultății de Litere, cu achitarea taxei de școlarizare, conform prevederilor contractului de studii;
- Taxele de școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși;
- Ulterior înmatriculării, veți primi o adeverință emisă de către facultate, care confirmă faptul că sunteți candidat admis în anul I de studii în cadrul Universității „Ovidius” și că ați achitat taxa de școlarizare;
- Începând cu data de 01 octombrie, veți primi o adeverință emisă de la facultate, care să confirme că sunteți student înmatriculat în anul I în cadrul Universității „Ovidius”;
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul facultății la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- Contractul de școlarizare va fi semnat conform Metodologiei proprii de admitere a facultății de interes;
- Până la eliminarea restricțiilor impuse de contextul pandemic, înmatricularea candidaților se poate face și on-line. În acest caz, candidații admiși și înmatriculați, au obligația depunerii documentelor în original, conform Metodologiilor proprii de admitere a facultății;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile.
Candidații din țări terțe UE, SEE, CE
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii necesari pentru admitere
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule!).
Candidații care aplică pentru studiile Anului Pregătitor de limba română în vederea accesului la studii de Masterat trebuie să încarce documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia și traducerea legalizată în limba română a diplomei de licență ori, pentru promoția 2021, a adeverinței de licență în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de licență supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia și traducerea legalizată în limba română a foilor matricole aferente studiilor de licență
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului și de înscriere (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line.
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar și înscriere pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
După ce scrisoarea de acceptare este emisă de Ministerul Educației din România, candidații trebuie să urmeze pașii finali pentru înmatriculare în cadrul universității „Ovidius” din Constanța.
- Dupa ce listele cu candidații admiși sunt postate pe website, candidații trebuie să se înmatriculeze conform calendarului de admitere stabilit de UOC, până cel târziu la sfârșitul semestrului întâi al anului universitar pentru care s-a emis aprobarea și în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu recuperarea activităților didactice impuse de planul de învățământ;
- Înmatricularea se realizează la secretariatul facultății sau on-line, conform deciziei Facultății de Litere, cu achitarea taxei de școlarizare, conform prevederilor contractului de studii;
- Taxele de școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși în contul bancar de mai jos;
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (taxa de școlarizare pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
- Ulterior înmatriculării, veți primi o adeverință emisă de către facultate, care confirmă faptul că sunteți candidat admis în anul I de studii în cadrul Universității „Ovidius” și că ați achitat taxa de școlarizare;
- Începând cu data de 01 octombrie, veți primi o adeverință emisă de la facultate, care să confirme că sunteți student înmatriculat în anul I în cadrul Universității „Ovidius”;
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul facultății la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- Contractul de școlarizare va fi semnat conform Metodologiei proprii de admitere a facultății de interes;
- Până la eliminarea restricțiilor impuse de contextul pandemic, înmatricularea candidaților se poate face și on-line. În acest caz, candidații admiși și înmatriculați, au obligația depunerii documentelor în original, conform Metodologiilor proprii de admitere a facultății;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile.
Candidații din țările UE, SEE și CE:
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii care trebuie urmați
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule!).
Candidații care aplică pentru studiile Anului Pregătitor de limba română în vederea accesului la studii de Master trebuie să încarce trimită documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
.
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de licență sau echivalentă ori, pentru promoția 2021, a adeverinţei de licență în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de licență supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de licență
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat sau echivalentă supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Cerere pentru recunoașterea studiilor pentru cetățenii europeni în vederea înscrierii la studii de masterat/doctorat/DPPD, completată și semnată
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului pentru cetățenii care candidează în aceleași condiții ca și cetățenii români (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar pentru sesiunea de admitere 2021 – Facultatea ___________)
- Dovada achitării taxei de evaluare pentru Ministerul Educației de 100 de lei pentru cetățenii din state membre UE, SEE, CE
Taxele se pot achita în lei la casieria CNRED (program de luni până joi, între orele 9:00-12:00, 13:00-15:00) sau prin Ordin de plată / Mandat Poştal / Virament bancar în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti – ATCPMB
Cod IBAN: RO86TREZ70020E330500XXXX
Cod SWIFT: TREZROBU
Cod BIC: TREZ
Din străinătate, taxele se pot achita şi în Euro, prin Ordin de plată / Virament bancar, în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Banca Comercială Română – BCR, sucursala Sala Palatului
Cod IBAN: RO35RNCB0080005630300077
Cod SWIFT: RNCBROBU
Cod BIC: RNCB
Taxele în euro se calculează la cursul de schimb leu – euro afişat de Banca Naţională a României din ziua în care se face viramentul bancar.
Important: Pe ordinul de plată sau pe mandatul poştal emis trebuie să fie scris codul IBAN al beneficiarului, numele titularului actului de studii.
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
După ce atestatul de recunoaștere a studiilor este emis de Ministerul Educației din România, candidații trebuie să urmeze pașii finali pentru înmatriculare în cadrul universității „Ovidius” din Constanța.
- Dupa ce listele cu candidații admiși sunt postate pe website, candidații trebuie să se înmatriculeze conform calendarului de admitere stabilit de UOC, până cel târziu la sfârșitul semestrului întâi al anului universitar pentru care s-a emis aprobarea și în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu recuperarea activităților didactice impuse de planul de învățământ;
- Înmatricularea se realizează la secretariatul facultății sau on-line, conform deciziei Facultății de Litere, cu achitarea taxei de școlarizare, conform prevederilor contractului de studii;
- Taxele de școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși;
- Ulterior înmatriculării, veți primi o adeverință emisă de către facultate, care confirmă faptul că sunteți candidat admis în anul I de studii în cadrul Universității „Ovidius” și că ați achitat taxa de școlarizare;
- Începând cu data de 01 octombrie, veți primi o adeverință emisă de la facultate, care să confirme că sunteți student înmatriculat în anul I în cadrul Universității „Ovidius”;
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul facultății la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- Contractul de școlarizare va fi semnat conform Metodologiei proprii de admitere a facultății de interes;
- Până la eliminarea restricțiilor impuse de contextul pandemic, înmatricularea candidaților se poate face și on-line. În acest caz, candidații admiși și înmatriculați, au obligația depunerii documentelor în original, conform Metodologiilor proprii de admitere a facultății;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile.
SITE UOC – CUM SE APLICĂ – STUDII DOCTORALE
Studiile de doctorat sunt organizate în următoarele domenii de cercetare ale şcolilor doctorale autorizate să funcționeze: Filologie, Teologie, Biologie, Medicină, Stomatologie, Istorie, Matematică și Inginerie Civilă.
Durata unui program de studii doctorale este de obicei de trei ani, excepție făcând programul de studii doctorale în domeniul medicinii, care durează patru ani. Durata este cuprinsă de la înmatriculare până la susținerea publică a tezei de doctorat.
Studiile de doctorat sunt organizate pe baza unui contract între studentul-doctorand, îndrumătorul de doctorat, Școala de doctorat și UOC.
- Cetățenii internaționali din țările UE, SEE și CE au dreptul de a aplica în aceleași condiții, în ceea ce privește procesul de admitere și taxele de studiu, ca și cetățenii români, dacă obțin certificatul de recunoastere a studiilor din partea Ministerului Educației.
Întrucât atestatul de recunoaștere a diplomelor de studiu este obligatoriu, procesul de admitere constă în mai multe etape:
- Candidații vor încărca documentele solicitate, în format pdf sau jpeg, așa cum se menționează în lista documentelor necesare de mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/), la secțiunea studenți străini.
- Personalul Departamentului pentru Studenți Străini va verifica componența dosarelor de candidatură și le va valida pe cele complete. Candidații ale căror dosare sunt incomplete vor primi un mesaj de orientare menit să-i ajute să-și completeze dosarele.
- Pentru candidații fără Atestat de Recunoaștere a Studiilor DSS transmite Ministerului Educației din România (CNRED) lista candidaților și dosarele acestora în vederea eliberării Atestatului de recunoaștere a studiilor.
- După emiterea Atestatului de recunoaștere a studiilor, emis de către Ministerul Educației din România, candidații vor lua legătura cu Școala Doctorală în vederea înscrierii la concursul de admitere și participarea la eventualele examene organizate de către aceasta
*** Candidații vor verifica periodic site-ul universității sau vor contacta Departamentul pentru Studenți Străini la următoarele adrese de e-mail: admissions@univ-ovidius.ro sau student.services@univ-ovidius.ro pentru a obține informații cu privire la eliberarea certificatului de recunoaștere a studiilor.
***Candidații care se află deja în posesia Atestatului de recunoaștere a studiilor, se vor înscrie la concursul de admitere la Secretariatul ISD, conform calendarului propriu al școlii doctorale.
*** Candidații care au fost admiși și se află deja în posesia atestatului de recunoaștere a studiilor emis de către Ministerul Educației din România se vor înmatricula conform calendarului de admitere al Școlii Doctorale.
- Cetățenii internaționali din state terțe UE au nevoie de o scrisoarea de acceptare la studii emisă de către Ministerul Educației din România.
Întrucât cetățenii internaționali din state terțe UE, au nevoie de scrisoarea de acceptare la studii, procesul de admitere constă în mai multe etape, după cum urmează:
- Candidații vor încărca documentele solicitate, în format pdf sau jpeg, așa cum se menționează în lista documentelor necesare de mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/), la secțiunea studenți străini.
- Personalul Departamentului pentru Studenți Străini va verifica componența dosarelor de candidatură și le va valida pe cele complete. Candidații ale căror dosare sunt incomplete vor primi un mesaj de orientare menit să-i ajute să-și completeze dosarele.
- Dosarele validate, care conțin și avizul conducătorului de doctorat, vor fi înaintate către ME/DGRIAE în vederea emiterii Scrisorii de Acceptare la studii.
- În cazul în care ME/DGRIAE solicită documente suplimentare în vederea emiterii Scrisorii de Acceptare, completarea dosarului în timp util intră în obligațiile exclusive ale candidatului, iar neîndeplinirea acestei obligații duce la anularea dosarului de candidatură.
- După emiterea Scrisorii de acceptare la studii, emisă de către Ministerul Educației din România, candidații vor lua legătura cu Școala Doctorală în vederea înscrierii la concursul de admitere.
*** Candidații vor verifica periodic site-ul universității sau vor contacta Departamentul pentru Studenți Străini la următoarele adrese de e-mail: admissions@univ-ovidius.ro sau student.services@univ-ovidius.ro pentru a obține informații cu privire la eliberarea scrisorilor de acceptare.
*** Candidații care au fost admiși și au primit scrisoarea de acceptare emisă de către Ministerul Educației din România trebuie să se înmatriculeze conform calendarului de admitere al Școlii Doctorale.
Candidații din țări terțe UE
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii necesari pentru admitere
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule!).
Pentru a aplica la studii de doctorat, candidații trebuie să încarce documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia și traducerea legalizată în limba română a diplomei de masterat ori, pentru promoția 2021, a adeverinței de masterat în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de masterat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia și traducerea legalizată în limba română a foilor matricole aferente studiilor de masterat
- Copia și traducerea legalizată în limba română a diplomei de licență supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia și traducerea legalizată în limba română a foilor matricole aferente studiilor de licență
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Certificat de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională, eliberat de către departamentul de limbi străine al UOC, cu cel mult doi ani înainte de examenul de admitere (excepție fac candidații care au absolvit o specializare într-o limbă străină, fapt clar menționat pe diploma de absolvire, sau care au obținut un certificat de competență lingvistică recunoscut internațional, nivel minim B2 (http://en.univ-ovidius.ro/academics/doctoral-programmes) / Certficat de competență lingvistică în limba română eliberat de instituții din România abilitate de către MEC, nivel minim B1 sau Diploma de absolvire a Anului Pregătitor de Limba Română.
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Scrisoare de intenție pentru Acordul îndrumătorului de doctorat
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului și de înscriere (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line.
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar și înscriere pentru sesiunea de admitere 2021 – Școala Doctorală de ___________)
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
- Candidații declarați admiși se vor înmatricula conform calendarului stabilit, până cel târziu la începutul anului universitar.
- Taxele de înmatriculare și școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși în contul bancar de mai jos;
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (taxa de înmatriculare și de școlarizare pentru sesiunea de admitere 2021 – Scoala Doctorala de ___________)
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul ISD la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile.
Candidații din țările UE, SEE și CE:
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii care trebuie urmați
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule!).
Pentru a aplica la studii de doctorat, candidații trebuie să trebuie să încarce documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia și traducerea legalizată în limba română a diplomei de masterat ori, pentru promoția 2021, a adeverinței de masterat în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de masterat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia și traducerea legalizată în limba română a foilor matricole aferente studiilor de masterat
- Copia și traducerea legalizată în limba română a diplomei de licență supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de licență
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat sau echivalentă supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Certificat de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională, eliberat de către departamentul de limbi străine al UOC, cu cel mult doi ani înainte de examenul de admitere (excepție fac candidații care au absolvit o specializare într-o limbă străină, fapt clar menționat pe diploma de absolvire, sau care au obținut un certificat de competență lingvistică recunoscut internațional, nivel minim B2 (http://en.univ-ovidius.ro/academics/doctoral-programmes)/Certficat de competență lingvistică în limba română eliberat de instituții dinRomânia abilitate de către MEC, nivel minim B1 sau Diploma de absolvire a Anului Pregătitor de Limba Română.
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Cerere pentru recunoașterea studiilor pentru cetățenii europeni în vederea înscrierii la studii de masterat/doctorat/DPPD, completată și semnată
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Scrisoare de intenție pentru Acordul îndrumătorului de doctorat
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului pentru cetățenii care candidează în aceleași condiții ca și cetățenii români (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line.
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar pentru sesiunea de admitere 2021 – Scoala Doctorala de ___________)
- Dovada achitării taxei de evaluare pentru Ministerul Educației de 100 de lei pentru cetățenii din state membre UE, SEE, CE
Taxele se pot achita în lei la casieria CNRED (program de luni până joi, între orele 9:00-12:00, 13:00-15:00) sau prin Ordin de plată / Mandat Poştal / Virament bancar în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti – ATCPMB
Cod IBAN: RO86TREZ70020E330500XXXX
Cod SWIFT: TREZROBU
Cod BIC: TREZ
Din străinătate, taxele se pot achita şi în Euro, prin Ordin de plată / Virament bancar, în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Banca Comercială Română – BCR, sucursala Sala Palatului
Cod IBAN: RO35RNCB0080005630300077
Cod SWIFT: RNCBROBU
Cod BIC: RNCB
Taxele în euro se calculează la cursul de schimb leu – euro afişat de Banca Naţională a României din ziua în care se face viramentul bancar.
Important: Pe ordinul de plată sau pe mandatul poştal emis trebuie să fie scris codul IBAN al beneficiarului, numele titularului actului de studii
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
- Candidații declarați admiși se vor înmatricula conform calendarului stabilit de fiecare școală doctorală, prin achitarea taxei de înmatriculare și școlarizare, după caz, și prin semnarea contractului de studii
- Taxele de înmatriculare și școlarizare vor fi achitate după publicarea pe site-ul universității a listelor candidaților declarați admiși.
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la secretariatul ISD la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile.