Admitere Rezidențiat
Rezidenţiatul se efectuează numai în limba română şi se derulează pe perioade între 4 şi 7 ani, potrivit Nomenclatorului specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice, pentru reţeaua de asistenţă medicală. Se încheie cu susţinerea unui examen, prin promovarea căruia se obţine certificatul de medic specialist.
Rezidenţiatul reprezintă forma specifică de învăţământ postuniversitar pentru absolvenţii licenţiaţi ai facultăţilor de medicină, medicină dentară şi farmacie, care asigură pregătirea necesară obţinerii uneia dintre specialităţile cuprinse în Nomenclatorul specialităţilor medicale, medico-dentare şi farmaceutice pentru reţeaua de asistenţă medicală.
Pregătirea în rezidenţiat reprezintă un proces continuu de pregătire teoretică şi practică, fiind normată ca activitate didactică doar activitatea de pregătire în rezidenţiat efectuată de către cadrele didactice universitare, în conformitate cu numărul orelor de curs şi de aplicaţii din curriculumul aprobat.
- Cetățenii internaționali din țările UE, SEE și CE au dreptul de a aplica în aceleași condiții, în ceea ce privește procesul de admitere și taxele de studiu, ca și cetățenii români, dacă obțin Atestatul de recunoastere a studiilor din partea Ministerului Educației și Cercetării.
Întrucât Atestatul de recunoaștere a diplomelor de studiu este obligatoriu, procesul de admitere constă în mai multe etape:
- Candidații vor încărca documentele solicitate, în format pdf sau jpeg, așa cum se menționează în lista documentelor necesare de mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/), la secțiunea studenți străini.
- Personalul Departamentului pentru Studenți Străini va verifica componența dosarelor de candidatură și le va valida pe cele complete. Candidații ale căror dosare sunt incomplete vor primi un mesaj de orientare menit să-i ajute să-și completeze dosarele.
- Pentru candidații fără Atestat de Recunoaștere a Studiilor, DSS transmite Ministerului Educației din România (CNRED) dosarele acestora în vederea eliberării Atestatului de recunoaștere a studiilor.
*** Candidații care se află deja în posesia atestatului de recunoaștere a studiilor emis de către Ministerul Educației din România vor urma procesul de înscriere la examenul de rezidențiat ca și cetățenii români
- Cetățenii internaționali din state terțe UE au nevoie de o scrisoarea de acceptare la studii emisă de către Ministerul Educației din România, procesul de admitere constând în mai multe etape, după cum urmează:
- Candidații vor încărca documentele solicitate, în format pdf sau jpeg, așa cum se menționează în lista documentelor necesare de mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/), la secțiunea studenți străini.
- Personalul Departamentului pentru Studenți Străini va verifica componența dosarelor de candidatură și le va valida pe cele complete. Candidații ale căror dosare sunt incomplete vor primi un mesaj de orientare menit să-i ajute să-și completeze dosarele.
- Dosarele complete și validate vor fi transmise de către Departamentul pentru Studenți Străini departamentelor competente din cadrul Ministerului Educației din România (DGRIAE) pentru eliberarea Scrisorii de Acceptare.
*** Candidații vor verifica periodic site-ul universității sau vor contacta Departamentul pentru Studenți Internaționali la următoarele adrese de e-mail: admissions@univ-ovidius.ro sau student.services@univ-ovidius.ro pentru a obține informații cu privire la eliberarea scrisorilor de acceptare.
*** Candidații care au primit scrisoarea de acceptare emisă de către Ministerul Educației din România vor lua legătura cu coordonatorul specialității în vederea stabilirii datei de înmatriculare și începere a primului stagiu de rezidențiat, și vor depune cererea de înmatriculare la DSS.
*** Ulterior, candidații vor lua legătura cu DSP Constanța în vederea înregistrării în calitate de rezident internațional și declarării datei de începere a primului stagiu.
Candidații din țări terțe UE
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii necesari pentru admitere
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completatecu majuscule!).
Pentru a aplica la studii de rezidențiat, candidații trebuie să încarce documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia și traducerea legalizată în limba română a diplomei de licență ori, pentru promoția 2021, a adeverinței de licență în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de licență supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia și traducerea legalizată în limba română a foilor matricole aferente studiilor de licență
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ
acertificatului de naștere - Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Diploma de absolvire a anului pregătitor de limba română sau certificat de competență lingvistică emis de către instituțiile abilitate de Ministerul Educației, nivel acceptat minim B1 (pentru specializările cu predare în limba română)
- Cerere pentru eliberarea scrisorii de acceptare la studii
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarația RGPD
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Acordul de principiu al coordonatorului, decanului și rectorului Universității
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line.
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar pentru sesiunea de admitere 2021 – Rezidențiat, specializarea ___________)
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
PASUL FINAL – ÎNMATRICULAREA
După ce scrisoarea de acceptare este emisă de Ministerul Educației din România, candidații trebuie să urmeze pașii finali pentru înmatriculare în cadrul universității „Ovidius” din Constanța.
- Candidații vor lua legătura cu coordonatorul specialității în vederea stabilirii datei de înmatriculare și începere a primului stagiu de rezidențiat, și vor depune cererea de înmatriculare la DSS.
- Candidații vor lua legătura cu DSP Constanța în vederea înregistrării în calitate de rezident internațional și declarării datei de începere a primului stagiu.
- Candidații trebuie să achite taxa de școlarizare în următorul cont bancar:
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (taxa de școlarizare pentru sesiunea de admitere 2021 – rezidențiat, specializarea ___________)
- Contractul de studii va fi semnat la sosirea dumneavoastră în România;
- Toate documentele în original (documentele școlare originale și traducerile legalizate în original) sunt obligatorii și vor fi depuse la DSS la înmatriculare. În caz contrar, procesul de admitere va fi anulat automat, fără returnarea taxelor de înscriere și procesare dosar;
- În caz de fraudă dovedită, toate drepturile acordate prin admitere se pierd și toate plățile către Universitate sunt nerambursabile
Candidații din țările UE, SEE și CE:
NOUTĂȚI ADMITERE 2021-2022
Pașii care trebuie urmați
Toate documentele vor fi încărcate pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
Candidații vor avea nevoie de un scaner sau un dispozitiv foto de înaltă calitate (telefon, cameră, tabletă) pentru a încărca documentele solicitate.
Atenție, toate documentele încărcate trebuie să fie lizibile (ușor de citit, completate cu majuscule).
Pentru a obține Atestatul de Recunoaștere a Studiilor în vederea aplicării la studii de rezidențiat, candidații trebuie să încarce documentele menționate mai jos, pe platforma on-line (https://admitere.univ-ovidius.ro/) la secțiunea studenți străini.
- Copia și traducerea legalizată în limba română a diplomei de licență ori, pentru promoția 2021, a adeverinței de licență în care se va specifica situația școlară cu înscrisurile care urmează a fi menționate în diploma de licență supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia și traducerea legalizată în limba română a foilor matricole aferente studiilor de licență
- Copia şi traducerea legalizatӑ ȋn limba românӑ a diplomei de bacalaureat supralegalizată de către autoritățile de resort din țara emitentă (vedeți secțiunea Foarte Important de mai jos)
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a foilor matricole aferente studiilor de liceu
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de naștere
- Copia şi traducerea legalizatӑ în limba românӑ a certificatului de căsătorie (pentru candidații căsătoriți care și-au schimbat numele după căsătorie) sau orice alt document care certifică o schimbare a numelui
- Copia certificatului medical (într-o limbă de circulație internațională) care atestă că persoana respectivă este aptă din punct de vedere medical pentru domeniul sau programul de studii la care candidează
- Fotografie tip pașaport
- Copia pașaportului (paginile 1-4)
- Copia unui document care atestă domiciliul stabil în străinătate (permis de conducere, id, etc.)
- Diploma de absolvire a anului pregătitor de limba română sau certificat de competență lingvistică emis de către instituțiile abilitate de Ministerul Educației, nivel acceptat minim B1 (pentru specializările cu predare în limba română)
- Cerere pentru recunoașterea studiilor pentru cetățenii europeni în vederea înscrierii la studii de masterat/doctorat/DPPD, completată și semnată
- Cerere-tip de înscriere pentru concursul de admitere (se va genera automat la înscriere)
- Declarație cu lista documentelor depuse la dosar
- Declarație pe propria răspundere privind autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate încărcate pe platformă și cele originale
- Declarația RGPD
- Acordul de principiu al coordonatorului, decanului și rectorului Universității
- Dovada achitării taxei de procesare a dosarului (taxa va fi plătită la banca BCR, iar chitanța va fi încărcată pe platforma on-line.
Detalii bancare:
Banca – BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ (BCR)
Număr IBAN – RO49RNCB0114032053160011
Beneficiar – UNIVERSITATEA OVIDIUS
Cod fiscal – 4301332
Explicație – numele complet al candidatului, tipul taxei (procesare dosar pentru sesiunea de admitere 2021 – Rezidențiat, specializarea___________)
- Dovada achitării taxei de evaluare pentru Ministerul Educației de 100 de lei pentru cetățenii din state membre UE, SEE, CE
Taxele se pot achita în lei la casieria CNRED (program de luni până joi, între orele 9:00-12:00, 13:00-15:00) sau prin Ordin de plată / Mandat Poştal / Virament bancar în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti – ATCPMB
Cod IBAN: RO86TREZ70020E330500XXXX
Cod SWIFT: TREZROBU
Cod BIC: TREZ
Din străinătate, taxele se pot achita şi în Euro, prin Ordin de plată / Virament bancar, în care să fie menţionat contul de mai jos:
Beneficiar: Ministerul Educației
Cod de identificare fiscală: 13729380
Banca: Banca Comercială Română – BCR, sucursala Sala Palatului
Cod IBAN: RO35RNCB0080005630300077
Cod SWIFT: RNCBROBU
Cod BIC: RNCB
Taxele în euro se calculează la cursul de schimb leu – euro afişat de Banca Naţională a României din ziua în care se face viramentul bancar.
Important: Pe ordinul de plată sau pe mandatul poştal emis trebuie să fie scris codul IBAN al beneficiarului, numele titularului actului de studii
FOARTE IMPORTANT
N.B. Înainte de a încărca documentele pe platforma on-line, diploma de studii în original a candidatului trebuie vizată după cum urmează:
Cu Apostila Haga de către autorităţile competente din ţările emitente; Actele de studii din Italia, Grecia, Spania, Portugalia şi Cipru vor fi vizate cu Apostila Convenţiei de la Haga, celelalte state membre UE fiind exceptate; Pentru statele care NU sunt părţi ale Convenţiei privind Apostila de la Haga, actele de studii vor fi supralegalizate sau vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate emisă de către autorităţile competente din ţara de provenienţă, sau supra-legalizată de către:
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă, Ambasada/Oficiul Consular al României în ţara respectivă și Ministerul Afacerilor Externe din România
sau de către
- Ministerul Afacerilor Externe din ţara emitentă și Ambasada/Oficiul Consular al acesteia în România și Ministerul Afacerilor Externe din România;
Pentru țările unde nu există misiuni diplomatice ale României sau care nu au misiuni diplomatice în România, actele de studii vor avea viza Ministerului Educației și a Ministerului Afacerilor Externe din ţara emitentă;
Scutirea de supralegalizare este permisă în temeiul legii, al unui tratat internațional la care România este parte sau pe bază de reciprocitate. Vă rugăm revizuiți (https://cnred.edu.ro/ro/lista-statelor-pentru-care-se-solicită-apostilarea-sau-supralegalizarea)
Pentru diplomele din Republica Moldova nu este necesară apostilarea sau supralegalizarea. Diplomele emise anterior anului 2008 (cât și diplomele emise după 2008 care nu pot fi verificate prin portal) vor fi însoţite de Adeverinţa de autenticitate eliberată de Ministerul Educaţiei din Republica Moldova, în original
***După eliberarea Atestatului de Recunoaștere a Studiilor, candidații din state membre UE, SEE, CE vor urma procesul de înscriere la examenul de rezidențiat ca și cetățenii români și se vor supune regulamentelor și calendarelor stabilite de către Ministerul Sănătății.